Ga naar de inhoud

Klantreis

voor bewoners van eengezinswoningen

Op deze pagina geven wij een uitleg van de klantreis voor bewoners van eengezinswoningen. Je kunt op elke stap klikken voor meer uitleg. Heb je specifieke vragen? Neem dan contact op met je contactpersoon of bel ons algemene nummer.

Customer Journey Map GGW (met PA)

Klik op een bolletje in de klantreis om meer informatie te lezen.

Customer Journey Map GGW (met PA)
Aankondiging Aanbod Website Sales Adviesrapport Sales & Service Deelname Planning Schouw Installatie Monitoring Nazorg

Aankondiging

Dit is voor de bewoners de eerste kennismaking met het zonnepanelenproject. We versturen een brief uit naam van de woningcorporatie. In de brief staat dat de woningcorporatie samen met de Zoncorporatie de mogelijkheden voor zonnepanelen onderzoekt. We kondigen aan dat er contact met de bewoner opgenomen kan worden voor een (voor)schouw.

Zie hier een voorbeeld van deze brief.

Aanbod

Een aantal weken na de aankondiging, wanneer eventuele voorschouwen zijn gedaan, ontvangt de bewoner een aanbod. Dit aanbod bestaat uit een brief en brochure van de Zoncorporatie. Hierin leest de bewoner over de voordelen van zonnepanelen en moedigen we ze aan een persoonlijk adviesrapport te laten maken.

Hier vind je een voorbeeld van de brief, brochure & envelop.

Website

In de brief en brochure verwijzen we door naar de projectwebsite. Op deze website staat meer informatie over zonnepanelen. Hoe werkt de besparing precies? Hoe werken zonnepanelen? Ook is de website een belangrijk portaal voor het aanvragen van een adviesrapport. De bewoner kan een formulier invullen met o.a. diens stroomverbruik. Met die gegevens kunnen wij aan de slag met het adviesrapport.

Bekijk hier een voorbeeld van een projectwebsite.

Sales

Onze klantadviseurs gaan aan de slag met het benaderen van de bewoners. Dit doen zij voornamelijk telefonisch, maar ook door (vooraf aangekondigd) deur tot deur te gaan. Onze adviseurs vertellen meer over het aanbod, beantwoorden vragen en helpen met het opzoeken van het jaarlijks stroomverbruik van de bewoner. Dit gebruiken we in de berekeningen voor het persoonlijk adviesrapport. Zo kunnen we de bewoner een aantal zonnepanelen adviseren dat het best past bij het verbruik.

In sommige gevallen gaan wij ook de wijk in met onze ‘Zonnebus’.

Adviesrapport

Om de bewoner goed te adviseren, maken wij een persoonlijk adviesrapport. We maken berekeningen op basis van de oriëntatie van het dak, eventuele schaduw en het stroomverbruik van de bewoner. In dit adviesrapport staat ook een voorbeeldberekening van de besparing.

We sturen het adviesrapport digitaal op*. De huurovereenkomst voor zonnepanelen (aan te leveren door de woningcorporatie) ontvangt de bewoner ook direct. Deze kunnen ze eenvoudig online ondertekenen.

Bekijk hier een voorbeeld van het persoonlijk adviesrapport.

* Indien de bewoner het rapport liever per post ontvangt, is dit natuurlijk geen probleem. We sturen het adviesrapport dan samen met de huurovereenkomst voor zonnepanelen en een antwoordenvelop op.

Sales & Service

Een aantal dagen nadat de bewoner het adviesrapport heeft ontvangen, belt onze adviseur weer op. We vragen of alles helder is en beantwoorden eventuele vragen over het adviesrapport. Bewoners kunnen ons uiteraard ook zelf bellen of e-mailen met vragen. Onze klantenservice-afdeling voor ze klaar.

De klantenservice is bereikbaar op maandag t/m donderdag van 09:00 – 20:00 uur en op vrijdag van 09:00 – 17:30 uur.

Deelname

Gaat de bewoner akkoord met het adviesrapport? Dan tekenen ze de huurovereenkomst voor zonnepanelen. Wij verwerken de overeenkomst en de bewoner krijgt een bevestigingsmail. Hierin kondigen wij o.a. aan dat onze planner binnenkort opbelt om afspraken te maken voor een schouw en installatie.

Planning

Onze planners nemen contact met de bewoner op voor het plannen van twee afspraken: de schouw en de installatie. We zoeken hiervoor natuurlijk een moment dat voor beide partijen goed uitkomt. Zijn de afspraken ingepland? Dan sturen wij een bevestigingsmail met de afspraken. Twee dagen voor de afspraak ontvangt de bewoner nog een SMS ter herinnering.

Schouw

Tijdens de schouw bekijkt de schouwer hoe we de installatie kunnen uitvoeren. Samen met de bewoner bespreken we het kabeltracé en informeren we over de installatie. De bewoner ondertekent een schouwdocument waar de afspraken over het kabeltracé in staan.

Installatie

Op de dag van installatie plaatsen we de panelen op het dak en sluiten we ze aan op de meterkast. We plaatsen de opbrengstmeter en plakken de vereiste stickers in de meterkast. De bewoner krijgt ook een informatieboekje en een kaart met een stappenplan bij een (vermoede) storing. Hierop staan contactgegevens van onze onderhoudspartner Solarminds.

Bekijk het informatieboekje en het stappenplan bij storingen.

Monitoring

Is de installatie opgeleverd en krijgen wij de data van de opbrengstmeter binnen? Dan ontvangt de bewoner inloggegevens voor ons monitoringsplatform. Hierop kan de bewoner zelf zien hoeveel stroom de zonnepanelen opwekken.

Klik hier voor een voorbeeld van hoe dit eruit ziet.

Nazorg

De zonnepanelen doen hun werk en de bewoners wekken hun eigen, duurzame stroom op. Een aantal weken na de installatie ontvangt de bewoner een e-mail met een feedbackformulier. Indien de bewoner nog vragen heeft, nemen we contact met ze op. Uiteraard staat onze klantenservice 5 dagen per week tot de beschikking van de bewoners.

Heeft u nog vragen?

Bel of mail ons

020 - 723 92 92

ma – do 09.00 – 20.00 uur
vrijdag: 09.00 – 17.30 uur