Klantreis
voor bewoners van eengezinswoningen
Op deze pagina geven wij een uitleg van de klantreis voor bewoners van eengezinswoningen. Je kunt op elke stap klikken voor meer uitleg. Heb je specifieke vragen? Neem dan contact op met je contactpersoon of bel ons algemene nummer.
Customer Journey Map GGW
Klik op een bolletje in de klantreis om meer informatie te lezen.
Aankondiging
Dit is voor de bewoners de eerste kennismaking met het zonnepanelenproject. We versturen een brief uit naam van de woningcorporatie. In de brief staat dat de woningcorporatie samen met de Zoncorporatie de mogelijkheden voor zonnepanelen onderzoekt. We kondigen aan dat er contact met de bewoner opgenomen kan worden voor een (voor)schouw.
Aanbod
Een aantal weken na de aankondiging, wanneer eventuele voorschouwen zijn gedaan, ontvangt de bewoner een aanbod. Dit aanbod bestaat uit een brief en brochure van de Zoncorporatie. Hierin leest de bewoner over de voordelen van zonnepanelen en leggen we uit hoe men zich kan aanmelden. Ook sturen we direct de (huur)overeenkomst voor zonnepanelen mee (deze is aan te leveren door de woningcorporatie).
Hier vind je een voorbeeld van de brief, brochure & envelop.
Website
In de brief en brochure verwijzen we door naar de projectwebsite. Op deze website staat meer informatie over zonnepanelen. Hoe werkt de besparing precies? Hoe werken zonnepanelen? Ook is de website een belangrijk portaal voor het aanmelden. De bewoner kan de overeenkomst via de website digitaal ondertekenen.
Sales
Onze klantadviseurs gaan aan de slag met het benaderen van de bewoners. Dit doen zij voornamelijk telefonisch, maar ook door (vooraf aangekondigd) deur tot deur te gaan. Onze adviseurs vertellen meer over het aanbod, beantwoorden vragen en moedigen de bewoners aan om mee te doen. Indien van toepassing adviseren we over het aantal panelen de bewoner het best kan kiezen in diens situatie.
In sommige gevallen gaan wij ook de wijk in met onze ‘Zonnebus’.
Service
Als bewoners nog vragen hebben over het aanbod, dan staat onze klantenservice-afdeling voor ze klaar. We beantwoorden vragen en geven advies.
De klantenservice is bereikbaar op maandag t/m donderdag van 09:00 – 20:00 uur en op vrijdag van 09:00 – 17:30 uur.
Deelname
Heeft de bewoner besloten deel te nemen? Dan verwerken wij de overeenkomst en krijgt de bewoner een bevestigingsmail. Hierin kondigen wij o.a. aan dat onze planner binnenkort opbelt om afspraken te maken voor een schouw en installatie.
Planning
Onze planners nemen contact met de bewoner op voor het plannen van twee afspraken: de schouw en de installatie. We zoeken hiervoor natuurlijk een moment dat voor beide partijen goed uitkomt. Zijn de afspraken ingepland? Dan sturen wij een bevestigingsmail met de afspraken. Twee dagen voor de afspraak ontvangt de bewoner nog een SMS ter herinnering.
Schouw
Tijdens de schouw bekijkt de schouwer hoe we de installatie kunnen uitvoeren. Samen met de bewoner bespreken we het kabeltracé en informeren we over de installatie. De bewoner ondertekent een schouwdocument waar de afspraken over het kabeltracé in staan.
Installatie
Op de dag van installatie plaatsen we de panelen op het dak en sluiten we ze aan op de meterkast. We plaatsen de opbrengstmeter en plakken de vereiste stickers in de meterkast. De bewoner krijgt ook een informatieboekje en een kaart met een stappenplan bij een (vermoede) storing. Hierop staan contactgegevens van onze onderhoudspartner Solarminds.
Bekijk het informatieboekje en het stappenplan bij storingen.
Monitoring
Is de installatie opgeleverd en krijgen wij de data van de opbrengstmeter binnen? Dan ontvangt de bewoner inloggegevens voor ons monitoringsplatform. Hierop kan de bewoner zelf zien hoeveel stroom de zonnepanelen opwekken.
Nazorg
De zonnepanelen doen hun werk en de bewoners wekken hun eigen, duurzame stroom op. Een aantal weken na de installatie ontvangt de bewoner een e-mail met een feedbackformulier. Indien de bewoner nog vragen heeft, nemen we contact met ze op. Uiteraard staat onze klantenservice 5 dagen per week tot de beschikking van de bewoners.